اصول کليدي در تصميم گيري
درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی آسان و مطمئن

اصول کليدي در تصميم گيري:


اولين اصل کليدي در تصميم گيري:

قبل از تصميم هاي مهم، كمي بخوابيد كم خوابي، ميتواند به تصميم گيري هاي فاجعه آميز منجر شود. فاجعه ي اتمي اي كه در ايالت پنسيلوانياي آمريكا روي داد، در شيفت شب به وقوع پيوست. برخي از مديران پروژه چلنجر، كه در آخرين لحظات تصميم به پرتاب آن گرفتند و فاجعه بزرگ سقوط چلنجر را رقم زدند، در زمان اتخاذ اين تصميم، بيش از72ساعت بي خوابي داشتند.
هم چنين مطالعات نشان مي دهد يك چهارم تصادفات در بزرگراه ها ناشي از خواب آلودگي رانندگان است. دكتر ديويد ديننگز رييس دپارتمان خواب و مسئول آزمايشگاه خواب آلودگي
پنسيلوانيا ميگويد:
هيچ وقت تصميم گيريهاي مهم خود را در زمان خستگي، بيحوصلگي و خواب آلودگي انجام ندهيد. اين يك نوع خودكشي است. ميزان توانايي شما در تصميم گيري تابع ويژگي هاي فيزيولوژيك بدن شما است. در حالت خواب آلودگي نميتوانيد ذهن خود را به درستي به كار گيريد.
خلاصة سخن اين كه در تصميم گيريهاي مهم به وضعيت فيزيكي خود توجه داشته باشيد.هيچوقت تصميم گيري هاي مهم خود را در زمان خستگي، بي حوصلگي و خواب آلودگي انجام ندهيد.


 دومين اصل
کليدي در تصميم گيري:

آزاد بودن ذهن و تمركز، كمك بزرگي براي تصميم گيري است بهترين ايده ها، معمولاً در هنگام دوش گرفتن، دويدن يا پياده روي و حتي در هنگام خواب به سراغ ما مي آيند. چرا؟ پاسخ روشن است. چون در اين زمانها آرامش داريم و ميتوانيم از نظر ذهني تمركز كنيم. كاري كه در محيط هاي كارِ امروزي به سادگي امكان پذير نيست. تنها زماني كه ذهنمان آزاد و متمركز است ميتوانيم تصميمهاي عملي، خلاقانه و اثربخش بگيريم.
بسياري اوقات، اگر ذهن شمادر فضا و موقعيت مناسبي باشد پاسخ صحيح خود به خود بدان راه مي يابد. وقفه هاي پي در پي، كارهاي موازي، تنش و خستگي همگي تمركز و شفاففيت ذهن را از بين مي برند. مديران براي دستيابي به تصميم هاي درست و ارزشمند بايد بر اين موانع غلبه كنند.
آزاد بودن ذهن و تمركز، براي تصميم گيري هاي خلاقانه يك ضرورت است.

اصل سوم کليدي در تصميم گيري:

از مشكل فاصله بگيريد چقدر خوب ميشد اگر ميتوانستيم هر تصميمي را چند روز به حالت تعويق درآوريم و سپس، مجدداً آن را بررسي كنيم. در اين صورت احتمالاً ميتوانستيم تصميم هاي بهتري بگيريم. اما در اكثر تصميم گيري ها محدوديت زماني وجود دارد و متأسفانه غالباً مجبوريم زود و سريع عمل كنيم. در چنين مواردي كه فرصت كافي در اختيار نداريم تا از صورت مسئله به اندازه ي كافي دور شويم بايد سعي كرد تا در ذهن خود از آن فاصله بگيريم. تغيير موقعيت فيزيكي، معذرت خواهي و ترك
موقت جلسه جهت راه رفتن و پنج تا ده دقيقه تمركز كردن همگي ميتوانند كمك كنند تا ذهن شما از صورت مسئه فاصله گيرد. در ذهن خود تصور كنيد كه گزينه ي مورد نظر را انتخاب كرده ايد و آينده اي را در ذهنتان تجسم كنيد كه بر اساس
تصميم شما شكل گرفته است. با خود بررسي كنيد كه نتيجه ي كدام گزينه برايتان مطلوبتر است.
آينده اي را كه با تصميم شما شكل ميگيرد مجسم كنيد و تصميم بگيريد.

 

اصل چهارم کليدي در تصميم گيري:

از دنياي واقعي فاصله نگيريد واقع گرا باشيد. اگر ميخواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد آن را از فضاي ايده هاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد. اين مثال تفاوت دنياي مجرد و واقعي را نشان ميدهد. زماني كه از تيم گروه فارغ التحصيلان MBA
دانشگاه استنفورد، پرسيده شد كه مهمترين عاملي كه آن ها در انتخاب شغل درنظر ميگيرند چيست، اكثر آن ها حقوق را در اواخر ليست آورده اند. به نظر عجيب ميرسد! واقعيت اين است كه حقوق براي آن ها مهم بود اما آن ها دوست نداشتند
به عنوان انساني جلوه كنند كه در پي پول است. زماني كه با استفاده از روش تحليل همه جانبه گزينه هاي مشخصي پيشروي آن ها قرار داده شد، مشخص گرديد كه اتفاقاً حقوق براي آن ها از اهميت بالايي برخوردار است. آن ها قصد نداشتند دروغ بگويند اما عملاً اشتباه پاسخ دادند. ما انسانها، در ذهن خود و درفضاي مجرد به يك شيوه تصميم ميگيريم و وقتي وارد دنياي واقعي ميشويم شيوه هاي متفاوتي را دنبال ميكنيم.
وقتي از دريچه ي دنياي واقعي به مسائل نگاه ميكنيم براي آنها پاسخهاي متفاوتي مييابيم.


اصل پنجم کليدي در تصميم گيري:

از يك فرايند سيستماتيك استفاده كنيد جان هاموند و همكارانش روشي را توصيه ميكنند كه نام آن را PRO ACT گذاشته اند. PRO ACT از حروف نخستين كلمه هاي: مشكل (Pr-oblem) ، هدف (O-bjectives) ، گزينه هاي مختلف (A-lternatives) ، نتايج (C-onsequences) و ارزيابي داد و ستد نهفته در هر تصميم ( T-rade-Off) تشكيل شده است. همچنين علاوه بر رعايت سيستم در تصميم گيري بايد به منطقي بودن تصميم ها توجه داشته باشيم.
در صورتي كه زمان كافي در اختيارداريد از فرايندهاي سيستماتيك تصميم گيري استفاده كنيد.


اصل ششم کليدي در تصميم گيري:

شيوه تصميم گيري خود را بشناسيد بايد روش تصميم گيري مورد علاقه ي خود را بشناسيد. بديهي است كه شما هميشه به يك سبك تصميم گيري نمي كنيد. بلكه احتمالاً با توجه به موضوع و نوع تصميم مورد نظر شيوه خاصي را انتخاب ميكنيد. تشخيص شيوه تصميم گيري خود و شيوه تصميم گيري ديگران كه با شما در ارتباط هستند فرصتي فراهم ميكند تا بتوانيد راههاي مختلف نگاه به يك مسئله واحد را بشناسيد و تصميمهاي خود را بهبود دهيد.
علاوه بر اين كه بايد سبك تصميم گيري خود را بشناسيد لازم است سبك تصميم گيري ساير انسانهايي كه در اطراف شما قرار دارند را هم بشناسيد.

 
اصل هفتم کليدي در تصميم گيري:

از تصميم گيري هاي ديگران درس بگيريد اشتباهات بزرگي كه در عرصه هاي سياست، جنگ و كسب و كار اتفاق افتاده را مرور كنيد. خصوصاً براي مديران بررسي مطالعات موردي پيشنهاد مي شود. بيل گيتس و وارن بافت چگونه موفق و ثروتمند شدند؟ تصميم گيري هاي مهم ديگران را مطالعه و بررسي كنيد و ببينيد چه عواملي در موفقيت يا شكست آن ها نقش داشته اند. فرصت يادگيري شما به اندازه ي تصميمات اشتباهي است كه در زندگي مي گيريد. پس سعي كنيد با بررسي و مشاهده اشتباهات ديگران فرصت يادگيري بيشتري به دست آوريد.
مطالعات موردي و شبيه سازي شرايط واقعي مي تواند به شما كمك كند تا تصميم گيري را تمرين كنيد و بدون نگراني از عواقب منفي تصميم ها به اتخاذ تصميم بپردازيد.


اصل هشتم کليدي در تصميم گيري:

براي بدترين شرايط هم فكري بكنيد ارنست شكلتون و رابرت اسكات هر دو به قطب جنوب مسافرت كردند. در سال 1909 شكلتون به فاصله ي 97 مايلي قطب جنوب رسيد. او اگر 97 مايل ديگر به جلو حركت ميكرد نخستين انساني ميشد كه به قطب جنوب پا گذاشته بود. اوميتوانست به قطب جنوب برسد اما از سوي ديگر مطمئن نبود كه بتواند تيم خود را سلامت بازگرداند.او تصميم يبسيار دردناك و دشوار گرفت. او و تمام تيمش ازهمان نقطه بازگشتند و سالم به خانه هاي خود رفتند. اسكات درسال 1912 درست سه سال پس از شكلتون در همان نقطه قرار گرفت. اما اسكات تصميم گرفت كه به سمت قطب حركت كند. به دليل مشكلاتي كه در سيستم هاي كشنده ي مكانيكي آن ها به وجود آمد مجبور شدند تا سورتمه ها را با دست بكشند. آن ها به قطب رسيدند اما تمام گروه در مسير بازگشت از قطب گم شدند. چگونه بايد مسيري را براي عقب نشيني باز گذارد؟ قبل از هر چيز به تصميم خود توجه كنيد و سعي كنيد حدس بزنيد كه در چه شرايطي تصميم شما با شكست مواجه خواهد شد و روشي را براي عقب نشيني ايجاد كنيد. يك روش براي ايجاد مسير عقب نشيني در نظر گرفتن حاشية اطمينان در تصميم گيري است. در نظرگرفتن اين حاشية اطمينان كمك ميكند تا در شرايط بحراني زودتر به شرايط عادي بازگرديم.
در هنگام تصميم گيري هميشه از خود بپرسيد كه چه چيزهايي ممكن است درست از آب در نيايد؟

 


میزبان مارکت پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بهترین سیستم مشارکت در فروش ایران کسب درآمد کسب درآمد سیستم همکاری در فروش کسب درآمد

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري, اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,اصول کليدي در تصميم گيري,,
ارسال توسط عبداله عزیزی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 49
بازدید هفته : 171
بازدید ماه : 296
بازدید کل : 201290
تعداد مطالب : 234
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

میزبان مارکت

> عطر ادونایس زنانه

> عطر شبهای پاریس PARIS

> عطر کاپیتان پلک

> عطر بوس هوگو بوس

> عطر بس من زنانه

> ادکلن هالیدی

> ادکلن چی چی زنانه

> عطر ماه تولد پسران

> ARAMIS عطر آراميس

> عطر سلطان علاء

> عطر ماه تولد دختران

> عطر بس من مردانه

> ادونایس مردانه

> فیلم سخنرانی کوین کلی افزایش سودآوری با متمایز بودن

> فیلم سخنرانی پل اسلون افزایش سودآوری با فروش خلاق به دو زبان فارسی و انگلیسی

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد اول چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد دوم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد سوم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد چهارم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد پنجم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> کتاب شکستن مرزهای فروش (فروش خود را در 30 روز چندین برابر کنید)

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد ششم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> فیلم سخنرانی لاری هاکمن افزایش سودآوری با برندسازی برای مدیران شرکت‌ها