چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟
درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی آسان و مطمئن

چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟


 بازاريابي عصبي در دنيا مورد استقبال فراواني قرار گرفته است. بازاريابي عصبي بازاريابي است که با توجه به عملکرد مغز و سيستم اعصاب بدن طراحي شده است. شرکت‌هاي بزرگ بودجه‌هاي زيادي براي تحقيقات بازاريابي و طراحي سيستم‌هاي نظرسنجي اختصاص مي‌دهند. سپس برمبناي اطلاعات ارائه‌ شده توسط مخاطبان، اقدام به طراحي و ساخت محصولات جديد مي‌کنند. سپس اتفاق بسيار عجيبي مي‌افتد. همان افرادي که خودشان در نظرسنجي معيارهاي يک محصول ايده‌آل را تعريف کرده‌اند، حاضر به خريد محصول نيستند. آقاي مالکولم گلادول در کتاب معروفش با نام «نقطه واژگوني» به اين پديده مي‌پردازد. او توضيح مي‌دهد که افراد مختلف هنگام ورود به کافي‌شاپ در نظرسنجي شرکت کردند که قهوه مورد‌علاقه‌شان چه قهوه‌اي است. اغلب افرادي که در نظرسنجي اعلام کرده بودند به قهوه تلخ و غليظ علاقه دارند، بعد از چند دقيقه در همان کافي‌شاپ قهوه خود را کاملا شيرين مي‌کردند. بنابراين هميشه نمي‌توان به گفته‌هاي مشتريان اعتماد کرد. گاهي آنها درمورد محصول نظراتي مي‌دهند که با خريدهاي خودشان تناقض دارد.


سه بخش اصلي مغز:
همين موضوع ساده با توجه به ساختار مغز چگونه توضيح داده مي‌شود؟ مغز سه بخش اساسي دارد که مغز جديد، مغز مياني و مغز قديم نام دارند. مغز جديد معمولا انجام کارهاي تحليلي و پيچيده را برعهده دارد. تصميمات منطقي، آموزش و کارهاي ارادي ما با اين فرماندهي اين بخش مغز انجام مي‌شود.


مغز مياني بيشتر با موارد احساسي و همچنين حافظه درگير است. مغز قديم عهده‌دار فعاليت‌هاي اصلي ما براي بقا است. مثلا وقتي گرسنه مي‌شويم مغز قديم دستور مي‌دهد که به اين‌مورد رسيدگي شود. همچنين فعاليت‌هاي مانند تنفس و ... که براي ادامه حيات ضروري هستند توسط اين بخش مغز مديريت مي‌شوند.


نکته بسيار جالب آن است که اغلب تصميمات غيرارادي و پايه‌اي توسط مغز قديم گرفته مي‌شود. در بازاريابي عصبي دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند که اغلب تصميمات خريد نيز توسط همين بخش مغز، يعني مغز قديم انجام مي‌شود. پس اگر با عملکرد مغز قديم بيشتر آشنا شويم مي‌توانيم عمليات بازاريابي را طراحي کنيم که تاثيرگذارتر باشد.


حال به اين سوال برگرديم که چرا اغلب افرادي که ادعا مي‌کنند قهوه تلخ و غليظ دوست دارند، قهوه شيرين مي‌خورند؟ دليل آن است که وقتي مورد سوال قرار مي‌گيريم معمولا از مغز جديد خود براي پاسخگويي استفاده مي‌کنيم و سعي مي‌کنيم بهترين و منطقي‌ترين جواب ممکن را ارائه دهيم. ولي وقتي در شرايط واقعي مي‌خواهيم قهوه بخوريم، مغز قديم تاثير بيشتري بر عملکرد ما دارد!


ورود به مغز انسان:
اگر مشتريان نيازهاي واقعي خود را برزبان نمي‌آورند و همواره نمي‌توان به گفته‌هاي آنان اعتماد کرد، پس راه‌حل چيست؟ در سال‌هاي اخير دستگاه‌هايي با نام fMRI ساخته شده که انواع کوچک و قابل‌حملي دارد که بر سر انسان نصب مي‌شود و مي‌تواند از مغز انسان عکس بگيرد. اين دستگاه دريچه‌اي را براي ورود به مغز انسان باز کردند. دانشمندان و بازاريابان مي‌توانند با بررسي عکس‌هاي مغر فردي که مثلا درحال تصميم‌گيري خريد است به ديدگاه موثق‌تر و جديدتري دست يابند.


اگر خيلي ساده بخواهيم نحوه کار اين دستگاه‌ها را درک کنيم، کافي است بدانيم که وقتي قسمت خاصي از مغز تحريک مي‌شود، معمولا خون با اکسيژن بيشتر به آن بخش مغز منتقل مي‌شود. بنابرين دستگاه‌هاي fMRI با عکسي‌ که از مغز تهيه مي‌کنند، مي‌توانند نقاط تحريک شده را مشخص کنند.


بررسي الگوهاي مختلف مغز حين انجام فعاليت‌هاي مختلف ما را به نتايج جالب و جديدي سوق مي‌دهد. مثلا از مغز افراد مختلف درحال پرداخت پول در فروشگاه عکس گرفته شده و الگوي به‌دست آمده با الگوهاي ديگر مقايسه شده و نتيجه اين بود که الگوي به‌دست آمده شباهت زيادي با عکس مغز وقتي که بدن در حال تحمل درد است دارد! بنابرين از اين آزمايش به نتيجه بسيار جالبي مي‌رسيم. فرد وقتي پول پرداخت مي‌کند، در مغز بخش درد تحريک مي‌شود و پرداخت پول براي مشتري معمولا دردناک است، حتي اگر مشتري اين موضوع را بر زبان نياورد!


بنابراين با انجام آزمايشات مختلف و فراوان به اطلاعاتي دست مي‌يابيم که مي‌تواند در بازاريابي و فروش بهتر محصولات و خدمات به ما کمک کند.


3 نکته مهم درباره مغز قديم:
همانطور که گفته شد اغلب تصميمات خريد ما با مغز قديم انجام مي‌شود. پس بسيار مهم است که با عملکرد اين بخش مغز بهتر آشنا شويم. هر بخش از سه بخش اصلي مغز بر بخش‌هاي ديگر تاثيرگذار است.


1. مغز قديم با احساسات ترغيب مي‌شود!
اغلب تصميمات ما به‌صورت احساسي گرفته مي‌شوند و سپس با منطق توجيه مي‌شوند. اين جمله کليشه‌اي در اغلب کتاب‌هاي بازاريابي موجود است. موضوع مهم‌تر آن است که احساسات ما تحت‌تاثير چه مواردي هستند؟ يک عامل مهم و تاثيرگذار اطلاعاتي است که توسط حواس پنجگانه ما وارد مغز مي‌شود. شرکت‌هاي موفق سعي مي‌کنند حواس مختلف شخص را در محصول و همينطور در بازاريابي خود لحاظ کنند. مثلا شرکت اپل حتي بر بسته‌بندي محصولات خود کار مي‌کند تا بازکردن بسته محصول احساس خوشايندي بر مخاطب بگذارد . مثلا صداي باز شدن جعبه صدايي دلپذير باشد. آزمايشات مختلفي در فروشگاه‌ها انجام شده و نتايج نشان مي‌دهند که پخش يک موسيقي خاص بر تصميمات خريد مشتريان تاثير مي‌گذارد. حتي رايحه‌هاي مختلف باعث افزايش يا کاهش فروش مي‌شوند. مثلا در يک لباس‌فروشي استفاده از بوي وانيل باعث دوبرابر شدن فروش ماهانه شد! البته مي‌توان به‌طور مفصل درباره دليل اين امر صحبت کرد، ولي اگر خيلي خلاصه بگوييم: هر عاملي که باعث ايجاد احساس بهتري در ما شود مي‌تواند فرايند تصميم‌گيري خريد را ساده‌تر کند و باعث شود فرد راحت‌تر تصميم خود را بگيرد.


2. معيار تصميمات مغز قديم کسب لذت و آسايش و دوري از درد و ناراحتي است!
دو عامل بسيار پايه‌اي و مهم در تصميمات ما کسب لذت و دوري از درد است. آفريدگار ما، بدن را طوري خلق کرده تا از آسيب‌هاي مختلف محافظت شود. مثلا وقتي دندان‌درد داريم، مغز قديم يک وقفه به تمامي تصميمات ما وارد مي‌کند و ما را مجبور مي‌کند که براي دوري از اين درد اقدام کنيم. همينطور معمولا ما به‌دنبال لذت و آسايش هستيم. اگر اينطور نبود، غذاهاي خوشمزه، کولرهاي گازي، اتومبيل‌هاي گران‌قيمت و ... هيچ فروشي نداشتند. بنابرين در فروش و بازاريابي بسياري از محصولات پرداختن به موارد و دلايل منطقي کافي نيست و بايد به مخاطب نشان دهيم محصولات و خدمات ما چگونه آنها را از ناراحتي و درد محافظت مي‌کند و به کسب آسايش و لذت بيشتر کمک مي‌کند. برايان تريسي در کتاب جديد خود «قورباغه را ببوس!» که حدود دو ماه پيش چاپ شده مي‌گويد: انگيزاننده دوري از درد و آسيب، 2.5 برابر قدرتمندتر از انگيزاننده کسب لذت است.


3. مغز قديم با تصاوير ارتباط برقرار مي‌کند!
65 درصد تمامي اطلاعاتي که به مغز منتقل مي‌شوند از طريق بينايي است. تصاوير در بازاريابي اهميت فراواني دارند. ما معمولا در بازاريابي فقط بر واژگان تاکيد مي‌کنيم. واژگان با مغز جديد تحليل مي‌شوند، ولي تصاوير با مغز قديم.


میزبان مارکت پاداش عضویت در سیستم درآمد فروتلی بهترین سیستم مشارکت در فروش ایران کسب درآمد کسب درآمد سیستم همکاری در فروش کسب درآمد

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟,چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟, چگونه با بازاريابي عصبي فروش خود را افزايش دهيم؟,,
ارسال توسط عبداله عزیزی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 175
بازدید ماه : 300
بازدید کل : 201294
تعداد مطالب : 234
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

میزبان مارکت

> عطر ادونایس زنانه

> عطر شبهای پاریس PARIS

> عطر کاپیتان پلک

> عطر بوس هوگو بوس

> عطر بس من زنانه

> ادکلن هالیدی

> ادکلن چی چی زنانه

> عطر ماه تولد پسران

> ARAMIS عطر آراميس

> عطر سلطان علاء

> عطر ماه تولد دختران

> عطر بس من مردانه

> ادونایس مردانه

> فیلم سخنرانی کوین کلی افزایش سودآوری با متمایز بودن

> فیلم سخنرانی پل اسلون افزایش سودآوری با فروش خلاق به دو زبان فارسی و انگلیسی

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد اول چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد دوم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد سوم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد چهارم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد پنجم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> کتاب شکستن مرزهای فروش (فروش خود را در 30 روز چندین برابر کنید)

> چکیده صوتی کتاب‌های کسب‌و‌کار - جلد ششم چهار کتاب جدید در زمینه کسب و کار بصورت MP3.

> فیلم سخنرانی لاری هاکمن افزایش سودآوری با برندسازی برای مدیران شرکت‌ها